Eerste weken

3 maart 2022 - Karmelgebergte, Israël

De eerste lesweken zijn begonnen en gelukkig wordt dit weer zoals vanouds gedaan; niet meer via zoom, en mondkapjes hoeven ook niet meer. De professoren hier weten onwijs veel, maar daarom niet altijd even makkelijk te volgen. We hebben lessen van 4 uur, waarin er meestal alleen maar vanuit de docent wordt gepraat, dus je moet hier eigenlijk wel een ijzeren concentratieboog hebben. Afgelopen weekend werd er een trip georganiseerd naar Jerusalem. Als eerst zijn we langs een vogelopvang geweest waar ze proberen om genoeg groen te houden in de stad die enorm wordt volgebouwd. Dat is belangrijk omdat vogels van Europa naar Afrika en terug moeten kunnen bijtanken halverwege. En daarna mochten we binnenkijken bij het ministerie van buitenlandse zaken. Op alle bordjes boven de weg en de wegwijzers op school wordt er hier op de bordjes in drie talen geschreven het hebreews, arabisch en (gelukkig) engels. Dat geeft wel het gevoel dat je echt ver weg bent!   Verder heb ik met mijn huisgenootjes in de omgeving gewandeld. De uitzichten vanaf de berg waar we op zitten is prachtig. Het wachten is nu op het warme weer wat er waarschijnlijk wel aan gaat komen in de lente!

IMG_0219

IMG_0290IMG_0275IMG_0259IMG_0257IMG_0176